Instagram

Saturday, January 7, 2012

Video van het lijmen van de kast

Het leek me grappig om een video te maken hoe ik de kast in elkaar lijm. Gewoon de camera op een statief zetten en dan aan de slag. Eerst alles heel beheerst natuurlijk, netjes de lijm in de groefjes, lamellos er in zetten en nog wat lijm erop. Alles netjes met een kwastje uitsmeren. De eerste panelen gaan soepel. Dan lijkt het laatste zijpaneel niet te passen. Paniek begint toe te slaan. Hard rammen met de hamer.



Daar heb ik maar even de camera stopgezet om snel een decoupeerzaag te halen en een randje van dat te brede achterpaneel af te jassen. Geen idee hoe die te breed komt, ik had alles van te voren gepast.

De camera weer gestart en de rust komt weer een beetje terug. Maar het gaat onderhand wel lang duren dus ik werk me uit de naad. Het topdeksel erop en met wat timmerwerk past die ook. De hele handel omdraaien zodat ik de klemmen er op kan zetten en het middelste paneel met een paar schroeven kan vastzetten.
Helaas was toen de geheugenkaart vol zodat je niet kunt zien hoe ik de haaksheid controleer en met een diagonaal geplaatste klem nog corrigeer.



Alles bij elkaar een half uur bezig geweest. Dat is wel lang voor een lijm klus. Ik heb kostbare tijd verloren omdat dat ene paneel niet goed paste. Maar het is ondanks dat toch een mooie stevige kast geworden.

No comments:

Post a Comment