Instagram

Sunday, November 14, 2010

Schoonmaken

Zoals ik in m'n vorige blog al schreef was de garage een puinhoop geworden. Alles, maar dan ook alles zat onder een dikke laag oranje stof van de jatoba. Gecombineerd met het stof van alle esdoorn planken in de loop der maanden en het was duidelijk dat dit niet langer meer kon. Dus ik heb een afzuiginstalatie gekocht. Het is een soort sterke ventilator motor die lucht aanzuigt, door een filter blast en het zaagsel en stof dat daar niet door kan valt naar beneden in een plastic zak.

Hier staat hij achter de schaafbank in dehoek opgesteld, en zuigt via die dikke slang het zaagsel op. Zoals je ziet heb je al snel een zak vol, die anders verspreid in de garage zou liggen.

Het is echt een genot om zo te werken. Geen stof, geen rommel en de schaafbank werkt ook veel beter. Nu de planken niet meer door een dikke brij zaagsel geperst hoeven te worden, draait alles gewoon veel makkelijker. Ik moet nog wel een opvangtuit maken voor als ik de schaafbank in de vlakstand heb staan. Deze kap past namelijk niet onder de vlaktafel. Ook voor de zaagtafel moet ik iets maken, want ik verwacht dat deze afzuiger heel wat beter werkt dan de stofzuiger.

Vandaag ben ik de hele dag met de schoonmaak bezig geweest. Alles in de garage heb ik afgestoft. Dus elk potje en dingetje op de elke plank. Gelijk de hoeken vol rommel maar eens leeggetrokken en opgeruimd. Als Anja me nu zat is, kan ik lekker in de garage gaan slapen.

No comments:

Post a Comment