Instagram

Sunday, October 24, 2010

Haaks maken

Alle gelijmde ladefronten en deurtjes moeten nu nog aan de buitenkant netjes haaks en recht geschaafd worden. Ook die hoorntjes moeten er nog afgezaagd. Aangezien mijn zaagtafel en schaafbank niet super precies zijn doe ik dit maar weer met handgereedschap.


Planing the edges straight and square

 Eerst de hoorntjes aan een kant er af zagen, een beetje ruim. Dan met een lange schaaf deze kant netjes recht maken. Vervolgens meet ik op de zijkanten haakse lijnen uite en schaaf ook daar tot het recht is en dus haaks op de lange kant. De laatste kant doe ik dan wel weer op de zaagtafel, dat gaat nu wel goed omdat ik een rechte kant tegen de aanslag kan leggen.

Mijn werkbank lijkt wel het enigste vlakke oppervlak hier in huis, dus daar kan ik mooi de verschillende stukken passen. Hier en daar moet ik aan de achterkant iets wegschaven om de fronten vlak op de tafel te krijgen, maar over het algemeen past het allemaal nog heel netjes.

Testing the drawer front fit.

No comments:

Post a Comment