Instagram

Saturday, April 3, 2010

Groeven

Ik heb de freestafel onder controle! Het was gewoon een kwestie van een stabiele langsaanslag en veel kleinere hapjes tegelijk te frezen. Ik probeerde eerst iets van 12 mm diep in een keer te doen en dat ging dus fout. Nu doe ik het in stapjes van maximaal 5mm. Dan heb ik er ook nog een veerplank tegen aan gezet om het hout goed tegen de aanslag aan te duwen en dan ziet het er zo uit:
Die veerplank is een eiken plank warrin ik die vingers gezaagd heb. Een paar gaten om hem aan de tafel vast te kunnen zetten en dan duw ik hem zo tegen het hout dat je enige moeite moet doen om het latje er tussendoor te schuiven. Appeltje eitje, en geen drama's meer.

Na een paar uurtjes frezen had ik alle groeven klaar.
Alles bij elkaar zo'n 40 meter groef van 10 mm diep en 11 mm breed. Morgen eens een beginnetje maken met het boren van de pengaten.

1 comment:

  1. Hy Kees

    It looks realy like my Kity 419 ;-D

    I put my router also in the table of my tablesaw, but in the 3rd board.

    it works nice

    Hello from Luxemburg

    Marc

    http://wood-and-paperworks.blogspot.com

    ReplyDelete