Instagram

Thursday, April 1, 2010

Freestafel

Een moderne houtbewerkers werkplaats kan niet zonder freestafel. Omdat ik een hele boel groeven moet maken en ik op de een of ander manier niet lekker met de ploegschaaf overweg kan, dacht ik even snel een freestafel te maken. Aan de zijkant van de zaagtafel waar de extra tafel zit heb ik een plaat MDF gemonteerd, verstevigd en wel en daaronder mijn bovenfrees geschroefd. Van boven ziet dat er zo uit:

En van onderen zo:
Mooi, dacht ik, pak een houtje en ga een groefje frezen. Maar halverweg rukt hij het houtje uit mijn hand en slingert dat keihard tegen de deur aan. Oops, ik moet me misschien toch maar even inlezen in het concept van de freestafel. Ik heb het idee dat ik aan de verkeerde kant sta en dat ik iets moet maken tegen de terugslag. Of ik ga me nog eens meer in die ploegschaaf verdiepen.

No comments:

Post a Comment