Instagram

Thursday, March 18, 2010

Meer schrapen

Na m'n blog over schrapers heb ik al heel wat geschraapt, vooral om de oppervlakte beschadigingen die bij het schaven van moeilijk hout ontstaan weer netjes weg te werken. Dan merk je al gauw dat schrapen zwaar werk is. De schraper wordt snel heet en dat is niet fijn voor je duimen. Ook moet je de schraper constant een beetje krom buigen en stevig op het hout duwen, vermoeiend werk dat ik maar een poosje volhou.

Enter the Stanley #80 Cabinet scraper!
Gewoon een soort handvat dat het schraapstaal voor je vasthoudt. Hij heeft ook een vlakke bodem zodat het makkelijker is om te voorkomen dat je greppels staat te schrapen. Deze is niet echt van Stanley maar een van de talloze kopieen. Ik had hem al lang in huis maar kreeg hem toen niet lekker aan de praat. Nu heb ik van een oude zaag een nieuw schraapstaaltje gemaakt, een mooie braam op de rand gezet en het werkt prima. Ik zou de schraapkrul graag nog wat breder zien, maar dat is me nog niet gelukt.

Op dit ogenblik zit er niet zoveel schot in het project. Ik ben ziek geweest en komend week zit vol geplanned met social events. Dus ik beperk me even tot wat kleine klusjes in de avonduren.


No comments:

Post a Comment